The Quantum Angler
He never gets Bohred of fishing.

Saturday, January 14, 2012

En uppfångning

English translation: http://tinyurl.com/7sc3bdq.

Så, jag tänkte skriva någonting på svenska på bloggen. Men vad kan jag skriva? Faktist har jag inte skrivit mycket sedan jag kom till Sverige. Jag trodde att jag skulle skriver mycket om vad händer till mig i Sverige, so kanske jag kan updatera bloggen om mitt liv.

Väl, jag jobbar fortfarande för ett företag som tillverkar lasrar, och det går ganska bra. Vi har släppte ett nytt produkt som är en direkt diodelaser. Jag gick med i projekten i mitten när kärnen av tekniken var redan utvecklad, men mycket fanns att göra innan vi kunde sälja dem. Jag har gjort många testar, avslöjat många problem som jag löste i samband med vår elektronikkonsult, och utbildat någon från produktion att bygga lasrarna. Nästa vecka åker jag till Photonics Väst i San Francisco, med forskning och utveckling gruppen, där jag ska demonstrera lasrarna till vår försäljare. Det ska var interessant; jag verkligen hoppas att lasern fungera! I alla fall, det ska var trevlig att ser alla vår sju färger i mässan.

Jag bor fortfarande i Sollentuna. Lägenheten är ibland ganska dålig, och killen som jag bor med kan vara alldeles irritande, men det är riktig billig! Jag har sparat ganska mycket pengar medan jag har bott här. I alla fall är Sollentuna inte så dålig. I sommaren kan jag cycla till jobbet, som tar fyrtio minuter ungefär; det är ju jobbigt, men det känns mycket bra efter. Mitt företag har duschar också, som hjälpar mycket när jag cycla! En annan bra sak är att jag bor so nära natur. Järvafältets är bara tio minuter på cykel till väster, och Edsviken är till öster. I sommaren köpte jag en DSLR kamera, och tog många bilder i Järvafältets. Man kan cykla genom naturreservatet också, som gör det lättare att tar bilder i "magic hour" utan att bli fast i parken i mörken. I vintern är Edsviken en bra plats för att tar bilder. Det är tillräckligt nära att jag kan gå till sjön när jag misstänker att en skön solnedgång kommer att finnas. Jag tog den här idag (med hjälp av Photoshop) http://www.farfieldblog.com/wp-content/uploads/2012/01/Edsviken-4.jpg.

Så, varsågod! Jag vet att jag ska snart glömma min svenska när jag kommer hem från sverige, så den här kommer förhoppningsvis att påminna mig av tiden innan det glömde jag!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home